تکنیک مصاحبه تلفنی CATI در مرکز تحقیقات بازار جامعه نگر
متد یا تکنیک مصاحبه تلفنی در شرکت تحقیقات بازار جامعه نگر یکی از مهمترین روشهای نظرسنجی میباشد. این روش بیش از همه در مواردی که مخاطبین تحقیق طیف گسترده ای از افراد را شامل گردیده که دسترسی تصادفی و مصاحبه با آنان از طریق تلفن امکانپذیر باشد، یا مواردیکه لیستی از مخاطبین تحقیق و اطلاعات تماس آنها موجود باشد، کاربرد مییابد.
مرتبط: تحقیقات بازار جامعه نگر، برند برتر تحقیقات بازار در ایران
بدین ترتیب در خصوص مطالعاتی که محدودیت زمانی وجود داشته، صرفه اقتصادی و میزان هزینهها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و همچنین طیف گسترده و پراکنده ای از مخاطبین مورد نظر است، مصاحبه تلفنی بهترین راهکار است.
مهمترین مزیت های نظرسنجی تلفنی مرکز تحقیقات بازار جامعه نگر
- امکان اجرای تحقیق با سرعت بالاتر از حالت معمول
- امکان گسترش جغرافیایی تحقیق به مناطقی که در حالت معمول به راحتی در دسترس نیستند
- کاهش هزینههای اجرایی و مدیریتی نظرسنجی مصاحبه تلفنی با استفاده از کامپیوتر (CATI)
در شرکت تحقیقات بازار جامعهنگر، نظرسنجیهای تلفنی به کمک نرم افزاری مخصوص این نوع تحقیق به انجام میرسد. این نرم افزار که تولید شرکت NIPO هلند و جامعهنگر دارنده انحصاری آن در ایران میباشد، امکانات وسیعی از جمله مدیریت عملیات میدانی تحقیق و همچنین هدایت و کنترل پرسشگر در طول عملیات مصاحبه را فراهم میآورد.
مرتبط: تحقیقات بازار، مقایسه تکنیک های تحقیقات بازار کمی و کیفی
مهمترین مزایای سامانه CATI مرکز تحقیقات بازار جامعهنگر
از مهمترین مزایای سامانه CATI یا همان نظرسنجی یا مصاحبه تلفنی در شرکت تحقیقات بازار جامعه نگر می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
- مدیریت همزمان و یکپارچه کلیه پرسشگران تلفنی و ارائه آمار دقیق و لحظه به لحظه از مراحل اجرای عملیات میدانی
- امکان سهمیه بندی دقیق بر روی پاسخگویان
- نظارت و کنترل همزمان برروی سهمیهها در زمان اجرای عملیات میدانی بصورت خودکار
- امکان کنترل و مدیریت خودکار شمارههای تلفن توسط سیستم
- امکان طراحی پرسشنامه با هر سطح از پیچیدگی و منطق بصورت اسکریپت برنامه نویسی
- امکانات خاص پرسشگری بصورت CATI
- امکان ارائه خروجی به فرمت SPSS یا ASCII
مرتبط: نظرسنجی آنلاین؛ طراحی فرم سوالات پرسشنامه، سیستم نرم افزاری (۱)
مرتبط: نظرسنجی آنلاین؛ طراحی فرم سوالات پرسشنامه، سیستم نرم افزاری (۲)
مرتبط: نظرسنجی آنلاین؛ طراحی فرم سوالات پرسشنامه، سیستم نرم افزاری (۳)
مرتبط: مدل کیفیت خدمات سروکوال در ارزیابی رضایتمندی مشتری (۱)
مرتبط: مدل کیفیت خدمات سروکوال در ارزیابی رضایتمندی مشتری (۲)